Kinderwerk tijdens de ochtenddienst Kinderwerk tijdens de ochtenddienst

Kinderkerk groep 1-3

Elke zondagochtend is er voor de kinderen van groep 1-3 kinderkerk. Na het gebed voor de schriftlezing komen de kinderen naar voren en ontvangen van de dominee de Bijbel. Zij gaan dan met de leiding naar hun eigen ruimte waar ze luisteren naar een Bijbelverhaal, bidden, zingen en er een verwerking is passend bij het Bijbelverhaal in de vorm van een spel of knutsel hierbij maken we gebruik van de methode “Op Stap” van de HBJG.
Aan het eind van de dienst tijdens de collecte komen de kinderen weer terug en wordt er kort vertelt aan de gemeente waar er over vertelt is en wat er geknutseld is.

Kinderkerk groep 4-5

Elke veertien dagen is er kinderkerk voor de kinderen van groep 4-5. Ook deze groep kinderen verlaten na het gebed voor de schriftlezing de kerkzaal en gaan naar hun eigen ruimte. Zij luisteren naar Bijbelverhalen aangeboden door de HGJB methode “Op reis”. Tijdens de collecte komen de kinderen weer terug naar de kerkzaal.

“Plankje”

Op de zondagen dat er geen kinderkerk groep 4-5 is, zijn er “werkjes” beschikbaar waarmee de kinderen op hun niveau kunnen aansluiten bij de preek en daardoor beter kunnen luisteren en onthouden waar de dominee over heeft gepreekt. Ook kunt u later met behulp van deze “werkjes” na praten met uw kinderen over de preek.
Als er speciale diensten of kinderkerk is of andere zaken informeren wij u via mail en/of via de nieuwsbrief. Mocht u van ons geen mailtjes ontvangen, wilt u ons dit dan laten weten door ons te mailen; kinderkerkoosterkerk@gmail.com.