zondag 3 juli 2022 om 17:00

Afscheid & bevestiging ambtsdragers, ds. Pieter Baas
Voorganger(s): ds. Pieter Baas

De dienst van zondagmiddag staat in het teken van de (her)bevestiging van nieuwe ambtsdragers. Simon van der Kruk en Karel Dirk Sonneveld worden bevestigd tot pastoraal-ouderling, Jan-Anne de Swart tot ouderling-kerkrentmeester en Martijn Sturm tot diaken. Daarnaast wordt Peter Riedijk (her)bevestigd als ouderling-scriba van de Algemene Kerkenraad. We nemen ook afscheid van verschillende broeders, te weten van Sebastiaan Kramer, Martin Otten, Helmert van der Slik en Bauke Velzen. Van Arjen van Trigt is al eerder afscheid genomen. Omdat missionair-diaken Fred Jonker onlangs heeft aangegeven dat hij noodgedwongen met zijn ambtswerk moet stoppen, markeert komende zondag ook zijn afscheid. Dat betekent dat er voorlopig nog twee vacatures blijven, al zijn we voor dit moment vooral dankbaar en verheugd met vier nieuwe kerkenraadsleden.

We lezen zondagmiddag verder uit Handelingen, en wel uit hoofdstuk 20 vers 17-32. Paulus houdt daar een afscheidsspeech, gericht tot de ambtsdragers van de gemeente van Efeze. Laat het gedeelte al eens op je inwerken, als een soort warming-up met het oog op de dienst die niet voor niets ook wel een ‘godsdienstoefening’ wordt genoemd.