Mogelijke verhuizing kerkorgel Vredekerk naar de Oosterkerk
06 apr 2024 Mogelijke verhuizing kerkorgel Vredekerk naar de Oosterkerk

Mogelijke verhuizing kerkorgel Vredekerk naar de Oosterkerk

In de nieuwsbrief van zondag 18 juni 2023 bent u geïnformeerd over de gunning van de Pelgrimskerk aan de Gereformeerde Gemeente. Tegelijk met deze gunning is overeengekomen dat het kerkorgel van de Vredekerk beschikbaar komt voor de Oosterkerk. De kerkenraad heeft onlangs in haar vergadering besloten dat de mogelijkheden voor plaatsing van dit orgel in de Oosterkerk verder onderzocht kunnen worden.

Bij een mogelijke plaatsing van het orgel is de enige geschikte plek achter in de kerkzaal op een orgelbalkon.

Naast de praktische en financiële haalbaarheid van de plaatsing, is het belangrijk dat er voldoende draagvlak is binnen de Oosterkerkgemeente voor de plaatsing van dit orgel.
Daarom is er op aanwijzing van de kerkenraad een ‘draagvlakcommissie’ samengesteld die aanstaande maandag 8 april voor het eerst bij elkaar komt. In deze commissie zitten jongeren en ouderen, positief en kritisch gestemde gemeenteleden, leden van de taakgroep Liturgie en Eredienst en organisten. In de draagvlakcommissie zullen alle aspecten van de mogelijke plaatsing van het orgel aan de orde komen.

De draagvlakcommissie wordt gevormd door:
Marilene van der Slik, Riëlle van der Gouwe, Rien van der Spek, Andries Riedijk, Gerdina Suijker, Rick Gouderjaan, Rene Bos, Helmert van der Slik, Christel van der Knijff, Marten Heikoop, Aart Hak en Wilco Boonstra.

De Gereformeerde Gemeente geeft ons de mogelijkheid om op een nader te bepalen avond de Vredekerk te bezoeken. Voor deze avond wordt de gehele gemeente uitgenodigd. We kunnen dan het orgel zien en horen waarbij we ook een indruk kunnen krijgen van het orgel tijdens de samenzang.

Als u of jij vragen, opmerkingen of meningen hebt over dit alles dan kunt u of jij dit kwijt aan één van de commissieleden en/of aan ondergetekende. Wij zullen dit alles meenemen naar de draagvlakcommissie.

Wij houden u en jou op de hoogte.

Een hartelijke groet,
Aart Hak, vz draagvlakcommissie